Smartwatch campagne van Samsung wellicht voor alle smartwatches positief

Samsung is voor haar Samsung Galaxy Gear smartwatch zojuist een grootschalige campagne gestart. De focus van de campagne zal echter niet enkel bij de Samsung Galaxy Gear komen te liggen maar bij smartwatches in het algemeen. Samsung hoopt dat op deze manier het animo voor smartwaches onder het publiek toeneemt.

Samsung Galaxy Watch

Campagne voor smartwatches ook voor andere fabrikanten interessant

De campagne zal vanwege haar focus niet alleen voor Samsung maar ook voor andere smartwatch fabrikanten positief kunnen uitpakken. Door het idee van de smartwatches te promoten, bestaat de kans dat de consument niet voor de Samsung Galaxy Gear maar voor één van de andere smartwatches die momenteel in de winkels verkrijgbaar zijn zullen kiezen.

Met name Sony en Pebble maken kans op gratis reclame. Momenteel zijn de Pebble en de Sony Smartwatch 2 namelijk al in de winkel verkrijgbaar waardoor het kan zijn dat men naar aanleiding van de campagne ervoor kiest om juist één van deze smartwatches aan te schaffen.

Campagne smartwatches richt zich vooral op het gadget aspect

De campagne van Samsung richt zich vooral op het gadget aspect van de smartwatches. In verschillende TV series en tekenfilms die afspelen in de toekomst zijn al de voorlopers van smartwatches te zien. Samsung wilt met deze verwijzing aangeven dat we eindelijk zo ver zijn dat de smartwatches uit de toekomst vandaag de dag een realiteit zijn.

Het is echter nog maar de vraag of de campagne goed voor Samsung zal uitpakken. De Samsung Galaxy Gear heeft namelijk een aantal minpunten tegenover de concurrentie. De Galaxy Gear is bijvoorbeeld aanzienlijk prijziger dan de Pebble en de Sony Smartwatch 2. De Galaxy Gear heeft daarentegen betere specs maar moet dit bekopen met een minder lange levensduur van de batterij. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een smartwatch van Samsung, het bedrijf verantwoordelijk voor de Samsung Galaxy S4.

Tags: , , ,

Comments are closed.
shared on wplocker.com